Володимирська районна рада - офіційна сторінка

Волинська область

ЩОПОНЕДІЛКОВА ОПЕРАТИВНА НАРАДА ПРИ НАЧАЛЬНИКОВІ ОВА

Дата: 13.05.2025 00:19
Кількість переглядів: 75

Голова районної ради Віктор Хиць, в онлайн-режимі долучився до щопонеділкової оперативної наради при начальникові Волинської обласної військової адміністрації Іванові Рудницькому.

Розмір туристичного збору в громадах області, пасажирські перевезення та забезпечення шкільними автобусами – питання порядку денного оперативної наради, що відбулась сьогодні, 12 травня 2025 року.

Серед учасників заходу – голова Волинської обласної ради Григорій Недопад, очільники територіальних громад і районів, а також окремих структурних підрозділів, установ та організацій області.

Ремонт місцевих доріг на Волині і здійснення заходів із соціальної підтримки, прийняття відповідних програм підтримки ВПО та фактична їх чисельність у області, основні питання, які розглядались на сьогоднішній оперативній нараді.

Перед початком туристичного сезону присутні проаналізували проблеми і перспективи розвитку цієї галузі. Заступник голови ОВА Роман Романюк зазначив: попри позитивну динаміку зборів з цього виду діяльності в останні роки громади не уповні використовують потенціал туристично-рекреаційного комплексу для наповнення своїх бюджетів, в тому числі й туристичний збір. «Певна кількість громад встановила його на рівні максимально дозволеного законодавством – це 40 гривень з внутрішнього подорожувальника, але переважна більшість збирає його за мінімальними ставками – 8-12 гривень. Зокрема і Шацька громада, у якій найбільші в області можливості відпочинкового туризму». Там пояснюють: податок до бюджету сплачує надавач послуг, який бере його з туриста, а оскільки 98% надавачів послуг – це приватні садиби, їх власників ніяк не можна вмовити справляти цей збір. Відтак, бюджет громади недоотримує щонайменше кілька мільйонів гривень. Начальник ОВА Іван Рудницький радить шаччанам найперше підняти ставку туристичного збору до максимальної, а до роботи з неплатниками залучити компетентні органи – податкову службу та Бюро економічної безпеки. Головам громад він також рекомендує запроваджувати нові туристичні маршрути і локації, а зібрані від туристичного збору кошти вкладати у розвиток інфраструктури (дороги, водогони, облаштування громадських місць), і таким чином підтримати бізнес, який працює у цій сфері.

Вчергове йшлося про організацію внутрішньообласних пасажирських маршрутів. За словами начальника відділу транспорту та пасажирських перевезень Назара Романюка, процес їх формування за запитами голів громад практично завершено. Упродовж квітня проведено тендери та укладено договори ще на 7 критично важливих маршрутів, які роками не функціонували, залишилось владнати ще кілька найпроблемніших, і це планують зробити до кінця травня. Для контролю за дотриманням перевізниками умов договорів буде функціонувати спеціальний застосунок, в якому і місцева влада, і мешканці в режимі реального часу зможуть відслідковувати рух автобуса за маршрутом, також окремий робочий чат для оперативного вирішення проблемних питань буде створено між відповідальними за напрямок в громадах та посадовцями профільного підрозділу ОВА. Наступними завданнями Іван Рудницький ставить планування ремонту місцевих доріг у відповідності з нововідкритими чи відновленими маршрутами та оновлення рухомого складу задля підвищення якості пасажирських перевезень.

Про забезпечення шкільними автобусами закладів загальної середньої освіти доповіла начальниця управління освіти і науки ОВА Наталія Матвіюк. За її словами, на сьогодні цей автопарк налічує 250 одиниць, підвезенням охоплено 15,5 тисяч школярів з 17. Решта – за укладеними договорами дістаються до місць навчання пасажирським громадським транспортом. «Громадами заявлено потребу ще на 53 шкільні автобуси. Цьогоріч ми отримали 112 млн грн державної цільової субвенції, ще 5 мільйонів співфінансування спрямували місцеві бюджети. Таким чином, укладено договори на придбання для 29 громад 31 автобуса, 24 з яких спеціально обладнані для людей з інвалідністю», - запевнила посадовиця. Оскільки у процесі формування в області оптимальної освітньої мережі потреба у шкільному транспорті зросте, голів громад закликали уже планувати кількість і кошти для співфінансування, аби до завершення реформи у 2027 року усі без винятку волинські школярі діставалися на навчання без найменшого дискомфорту.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора